"גם המובן מאליו, צריך להיאמר" (מנחם בגין). הסתכלות פרופורציונאלית על תהליכי הטמעת כלי A.I בעסקים.

עם כל ההייפ של כלי ה-a.i, יש אמת בסיסית אחת שצריך לזכור, וממנה לצאת לדרך:

בסוף, בסוף בסוף – כל הטמעה של מערכת טכנולוגית היא תהליך של שינוי ארגוני.

נכון. זהו שינוי ארגוני שמשלב בתוכו גם הטמעת טכנולוגיה, אבל לפני הכול – זהו שינוי ארגוני.

הטעות הנפוצה ביותר בארגונים, בעיקר עסקיים אבל לא רק, זה "לקפוץ מעל לפופיק" ובפועל לעשות את הדברים הפוך:

קודם כל ממהרים להצטייד בטכנולוגיה הכי חדשנית, כי… זה נשמע סקסי,

כי כולם מדברים על זה, כי זה אולי יתרום ויקדם את המיצוב והמיתוג העסקי שלי,

ואז – מנסים להטמיע.

ונתקלים במציאות.

ומגיע המטמיע מחברת הטכנולוגיה, ומדגים ומראה עם דשבורדים מאד סקסיים בצבעים שונים, ועם שעונים, וגרפים,

ו"אם לוחצים על הלשונית הזו רואים את…" (הכול מהשטח, אני לא כזה יצירתי להמציא דברים).

ולא מבינים "למה זה לא עובד?". "לא מבין למה אנשים לא משתמשים במערכת. אתה יודע כמה כסף השכבתי פה?? עשרות אלפים".

ושוכחים שהטכנולוגיה אמורה לתמוך באנשים ובתהליכי-העבודה הארגוניים ולא הפוך.

אז איך כן?

קודם כל בהבנה כי מדובר על תהליך של שינוי ארגוני, שבא לידי ביטוי (גם) בטכנולוגיה,

ואז – לשאול שאלות.

1) כמו שלימדנו Simon Sinek: "להתחיל מה"למה"?"

למה אנחנו רוצים להטמיע את הטכנולוגיה הזו?

התשובה הרווחת, כמו האופרה של מוצארט "Cosi fra tutti" ("כך עושות כולן") היא התשובה הכי לא נכונה.

מה הערך המוסף שלהטמעת הטכנולוגיה המסוימת הזו, אצלנו בארגון?

כיצד היא תקדם/תתמוך/תייעל את תהליכי העבודה.

2) ואז למפות את התהליכים והאנשים שהטמעת הטכנולוגיה רלבנטית להם – מהקרוב ביותר לרחוק ביותר.

נכון, כדאי, רצוי ומומלץ "להתחיל בקטן" = במחלקה אחת. בתהליך ארגוני אחד (נגיד – קליטת הזמנה מלקוח בחברה).

3) לגייס ולרתום אל המהלך את "בעלי העניין" – מהמנכ"ל ועד אחרון העובדים הרלבנטיים.

כן – לא תמיד כווווווווווווווווווולם רלבנטיים למהלך.

להציג ולהציף להם את התועלות עבורם, ברמה האישית, האינטרסנטית מהצלחת המהלך.

ורק אחרי שנעשתה עבודת ההכנה הזו, אפשר להגיע לשלב היישום הטכני-טכנולוגי.

וכשלא עושים את המהלך הזה – בדרך הזו, אלא ישר רוכשים מנוי וקופצים לניסיון ההטמעה, זה יהיה כמו ריצת 100 מ'.

ניצחונות קצרים ומהירים, שגומרים את הריצה "עם הלשון בחוץ" ולא מחזיק לאורך זמן.

אם משהו מכל זה נשמע לכם מוכר,

אם אתם רוצים להטמיע כלי a.i או כל מערכת טכנולוגית אחרת אצלכם בעסק,

ורוצים גם להצליח עם המהלך,

וגם לחסוך זמן, אנרגיות, עצבים וכסף –

בואו נפגש לקפה.

050-6416633

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *